גיא טל

תאריך לידה: 18-03-1970 תאריך פטירה: 26-11-1990
גיא טל

בן יוכבד ושרגא. נולד ביום י' באדר ב' תש"ל (18.3.1970) בקמפלה, בירת אוגנדה, בעת שאביו עשה שם בשליחות צה"ל כראש המשלחת שהקימה את בית-הספר לצניחה. משפחתו התגוררה בשיכון הצנחנים ברמת גן. אמו היתה מן הצנחניות הראשונות בצה"ל ואביו היה ממדריכי הצניחה הראשונים בחיל הצנחנים וממקימי בית-הספר לצניחה. לאחר שובם ארצה בשנת 1972 גדל גיא והתחנך בשיכון הצנחנים. הוא למד בבית-הספר היסודי 'ארנון', המשיך בבית-הספר התיכון 'בליך' עד כיתה י"א וסיים את לימודיו התיכוניים בבית-הספר 'מודיעים'.

בילדותו היה פעלתן, שובב ועומד תמיד על דעתו. היה נער גבוה וחסון, בעל הופעה מלאת ביטחון עצמי, מוקף תמיד חברים המבקשים את קרבתו. הוא ניחן בכושר מנהיגות טבעי וחבריו קיבלו את סמכותו. הוא בלט בפעילויות הספורטיביות והחל לשחק כדורסל בקבוצת 'הפועל' גבעתיים. אזור מגוריו היה סמוך לחווה חקלאית ולפארק הלאומי והקרבה אל הטבע עוררה בו התעניינות. הוא הרבה לטייל והיטיב להכיר בעלי חיים וצמחים. הרבה לצאת בחברה, לרקוד ולשמוח. בשל שאיפתו לשרת ביחידה קרבית, עסק באימוני כושר לקראת גיוסו לצה"ל. אביו נפטר לפני גיוסו של גיא.

הוא התגייס לצה"ל בסוף אוקטובר 1988 והתנדב לשרת בפלוגת הנדסה קרבית בחטיבת גבעתי. הוא עבר קורס צניחה וקורס קרב מגע. חבריו ליחידה סיפרו כיצד עזר תמיד לאחרים ושכולם נדהמו מיכולתו ומביצועיו.

הוא התגייס לצה"ל בסוף אוקטובר 1988 והתנדב לשרת בפלוגת הנדסה קרבית בחטיבת גבעתי. הוא עבר קורס צניחה וקורס קרב מגע. חבריו ליחידה סיפרו כיצד עזר תמיד לאחרים ושכולם נדהמו מיכולתו ומביצועיו.

ביום י' בכסלו תשנ"א (26.11.1990) נפל גיא בקרב ברצועת הביטחון בלבנון, צפונית להר דב, שעה שיחידתו הסתערה לעבר כוח מחבלים, שחלק ממנו הסתתר מאחורי סלע. הוא הובא למנוחות בבית-העלמין הצבאי בחולון. הותיר אחריו אם ושלוש אחיות – סמדר, רקפת וסיגל.

שר הביטחון משה ארנס כתב במכתב תנחומים למשפחה השכולה כי גיא היה חבר מסור ולוחם מצטיין, שידע לנסוך אווירה של ביטחון בקרב רעיו. מפקדו כתב שגיא שימש דוגמה אישית, כאדם וחייל, בגלותו מסירות רבה. היה נערץ עד מאוד על חיילי הפלוגה שבה שירת. גיא הועלה לדרגת סמל-ראשון לאחר מותו. עץ ניטע לזכרו ביערות הקרן הקיימת על-ידי ארגון הסטודנטים היהודיים ברומא.